Hogy jön össze: honlap SEO és hálózatépítés? – Jól!

Hálózatéspítés és SEO

Ha még soha nem vettél részt hálózat építési eseményen, leginkább üzleti hálózatépítési eseményen: Tulajdonosok, sales-esek, üzletfejlesztők, managerek csoportja, akik azért találkoznak, alkotnak egy csapatot, hogy újabb és újabb vevőket találjanak. No de miben is hasonlít ez egy weboldalhoz, mely a Google találati listáján előkelő pozíciót foglal el? Vagyis hogy jön össze a honlap SEO és hálózatépítés?

  1. Kezdjük: honlap SEO és hálózatépítés…

Networking / hálózatépítés: Senki sem tudja ki vagy. A csoportban senkiben sem bízol. Egyesével kell mindenkinek bemutatkoznod, mit csinálsz, Te mivel is foglalkozol. Kérdéseket tesznek fel a cégedről, melyeket megválaszolsz, és a megbeszélések után névjegykártyát is cseréltek.

SEO: Amint egy honlap elkészült, „be kell nyújtanod” a Google-nek. Ez épp olyan, mint bemutatkozni olyasvalakinek, akivel még soha az életben nem találkoztál. Google-nek fogalma sincs róla, hogy Te mit csinálsz, megbízható vagy-e, vagy meg tudod-e egyáltalán csinálni azt amit magadról állítasz.

Épp ez az amit a SEO szakember tesz. Informálja a Google-t rólad, a cégedről. A Google minél jobban ismer, minél többet tud rólad, minél jobban bízik benned, annál inkább Téged fog ajánlani, vagyis annál inkább az első hely közelében leszel a találati listán.

  1. Folytassuk: A nyomon követés

Networking / hálózatépítés: A networking során nagyon fontos az állandó kapcsolattartás, nyomon követés. Ez még fontosabb, ha valakinek a személyes bizalmát kell elnyerned. Egy sima email:  “Jó volt találkozni tegnap, érdekel amit csinálsz. Egy csésze ganoderma kávé mellett megbeszélhetnénk hogyan tudnánk együttműködni a jövőben?”. Ez mindig erősíti a bizalmat.

SEO: Google szintén imádja a nyomon követést, az állandóan frissülő tartalmat. Természetesen a Google-nek a nyomon követés a weboldalad nyomon követése. Frissítsd a tartalmat, adj hozzá mindig új oldalakat, újabb bejegyzéseket. Ez megmutatja a Google-nek hogy folyamatosan foglalkozol a honlappal és mindig friss információt közölsz.

A SEO szakember végezheti helyetted ezt a munkát. A SEO ilyen szempontból tulajdonképpen egy állandó tevékenység. A Google nem szereti a statikus, sosem változó weboldalakat. A Google azt szerei tudni Rólad a weblapodon keresztül, hogy mindig friss tudással rendelkezel szakmád terén és folyamatosan aktívan dolgozol a szakmádban.

  1. A kapcsolat megerősítése

Networking /hálózatépítés: Már megismerkedtél valakivel, még nyomon is követted, másodszor is találkoztatok egy kávéra. Hogyan tovább? Ez vajon már elég nekik ahhoz hogy bízzanak Benned? Most azt akarják hallani, mások mit mondanak rólad. Szavahihető, megbízható emberektől. Egy személyes ajánlás rólad egy hiteles forrásból a legjobb eszköz ahhoz, hogy megbízhassanak benned.

SEO: A Google is imádja az ajánlásokat. Ha egy jól ismert, jól felépített weboldal ajánlja a Te honlapodat rámutató linkekkel, az bizonyítja a Google szemében megbízhatóságodat.

Ez teszi ki a SEO szakember munkájának egy nagy részét: Olyan pozícióba hozni a honlapodat, hogy azt mások is ajánlják, ajánlásokat szerezni a weboldalnak. Olyan weboldalak ajánlják, akikben a Google szintén megbízik.

  1. A kapcsolati tőke – kapcsolatok megtartása és ápolása

Networking / hálózatépítés: Szorgalmasan építsd és ápold a kapcsolatokat, mindig kövesd nyomon, azt akivel egyszer találkoztál és mindig nyújtsd a maximumot szolgáltatásodban hogy csakis jó véleménnyel lehessenek rólad. Ez persze rengeteg időbe kerül, de kamatostul megtérül majd.

SEO: Állandóan frissítsd a weboldalad tartalmát, építsd ki a linkprofilt, mindig időszerű legyen a honlapod, rövid válaszidővel fusson. Lásd el releváns tartalommal. Így a Googe is látja hogy aktívan dolgozol.

Vagyis mindkettő: a honlap SEO és a hálózatépítés is rengeteg energiát felemésztő állandó tevékenység. Egy hálózatépítési eseményen kb 10-15 emberrel teremtesz kapcsolatot egyszerre néhány óra alatt. Egy SEO kampány során a SEO szakember – Google kereséseken keresztül  – ennél még sokkal több kapcsolat teremtést valósíthat meg. Természetesen nagyban üzleti profil és verseny függő, hogy esetedben melyik megoldás hatékonyabb, de sokszor érdemes invesztálni a SEO-ba és a Google legjobb barátjává tenni a honlapodat!

Forrás: https://www.techwhisperer.com.au/how-website-seo-is-like-going-to-networking-events/

Fordította: Lakatos Julianna, SEO szakember: Seoexpert.hu

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük